Jag är engagerad och nyfiken i livet och Världen är än mer intressant. Vad håller vi på med?

För mig är det intellektuella och allt bortom mig själv och mitt lilla en underbar eskapism.  Men det är samtidigt en bottenplatta av allas vårt. Att INTE snäva in sig och begränsa sig till ens egen aura, typ. (Satan så tråkigt?)

Jag läser ”Resa i Afghanistan” (av Jan Myrdal) och ”Morgon i Jenin” (av Susan Abulhawa).  Och så läser jag vänster – högerdribblingar i mitt land. Somligt är vedervärdigt.

Vedervärdigheter pågår i mitt land så befriat. Cynism där man plågar och hånar och trakasserier Människor i utsatta situationer. Samtidigt som andra glassar på som de sprang från fan hellre än att en sekund..

Jag har svårt engagera mig i snyftgrejer om någon stackare som bara får 20 000 eller en annan inte fått sitt utmätta av videospel och iphoner, andromeder och annat skit.

SÄNK DIN STANDARD SVENSSON, OCH KOM I KONTAKT MED DIN INRE SANNINGSÄGARE,

(DINA INÄLVOR).

Tittade på Rapport ikväll. Syriska flyktingar i ett läger i Turkiet. (Precis som i boken; ”Morgon i Jenin”). Hur man överlever och uthärdar förluster och helvete som dödar allt man håller av. Att se sitt lilla barn med stora stjärneögon, spjälad av krigiskt vanvett och ens andra barn…dödade.

Jag är övertygad om att Svensson inte behöver skatteavdrag och pengar till nya skitsaker att ”blåsa ut hjärna” och inre sanningsägare. Svensson behöver hitta tillbaka till sitt inre och frigöra SIG från de destruktiva beroenden av ytliga lögner. Så finner Svensson något riktigt gott.

Jag är övertygad! Men satan om det sitter hårt inne!

Silverstare

Kommentera

