Jag skiter blanka fan i melodifestivalen. Det är typ tusen år sedan vi växte ifrån varandra. Det är mig ganska likgiltigt men har jag inget annat för mig så kan jag spola fram till Ranelid på playen.

Då är vi klara med det.

Det som jag däremot finner ytterst allvarligt är den mediamobb som han får utstå. Ser man inte vad man håller på med?

Det är ju direkt ur handboken för skolgårdsmobbing. Ett helt mediadrev RANNSAKAR varje liten gest denna man ses göra. Varje ord han råkar fälla. Allt, allt, allt blir till en MEDIAL RÄTTEGÅNG där domherrarna (och damerna) från sina Höga Moralpositioner ser sig nödsakade diskutera allt från hans utseende till minsta gest han gör eller inte gör.

Vad är då hans brott?

Någon nämner hybris bland kommentarer att ”stötta” en av de stackars mobbarna i sin modiga gärning på bästa mediaplats.

Jag vet inte vad mobbarna tror men jag kan se att de gått vilse. Jävligt vilse. Det de håller på med är avancerad mobbing av en människa av kött och blod och med väldigt mycket känslor. Finns det någon människa som inte skulle beröras av ett sådant drev? Att stå i en sådan skottglugg för att det är något i ens personlighet som retar upp en del folk. Alltså inget man har gjort, typ, skickat en halv miljon svenskar i helvetet på grund av gammaldags människosyn.

Bara ens sätt att vara.

Jag vill INTE leva i ett land där man anses vara förtjänt av hat, förakt, mobbing och guvetallt för att man har ett sätt som inte anses passande enligt informella etikettsregler. Ett land som dömer dig utan att känna några som helst gränser för hur långt det är tillåtet att gå

då du gjort ett brott mot denna informella etikett!

Det är så satans skamligt och skandallöst och än värre upplever jag att allt detta är då det är forna kollegor till mig som utför detta. Vi som fick lära oss att ta ansvar och skydda människor som kanske själva inte förstod den mediala kraften!

Jag skäms!

Silverstare

3 responses »

  1. soulway skriver:

    Varför antog Carl Bildt styrelseledamotuppdrag i Lundion Oil år 2000 när FN redan 1999 börjat varna för brott mot civilbefolkningar i oljebolagens spår. Han om någon torde väl ha vetat det!

  2. soulway skriver:

    För att vara mer krass. Hur mycket har Carl Bildt tjänat på att tjäna Lundin Oil? Vad hände de där åren från 2000 – 2006. Har han kunnat sko sig själv så pass det varit värt jobba för det företaget?

  3. soulway skriver:

    Varför anlitade Lundin Oil just Carl Bildt?

Kommentera

