Jag kommenterar ibland och då kommer det upp på mitt fejjankonto. Någon bad mej beskriva hur jag tänkte och inga floskler här eller som han uttryckte – aptänk.

 

I det vi lever i så krampaktigt just nu kan jag bara se Undergång som slutprodukt. Så är det men lik förbannat kan man bara se att Makten fortsätter så. Man vill skrika ;

 

-Stoppa! Stanna!

 

Ni fördärvar ju hela mänskligheten. Ni gör Fel!

 

Varför fortsätter man bara när man någonstans vet att Undergång är namnet på slutstation?

 

Alla vet. Men man sätter händerna för ögonen. Låter det vara . Det där som alla vet leder till Undergång.

 

Förnuft. Resonemang. Fakta.

 

Inget når den pundarkraft som har nålen inställt mot Nadir. Mot helvetet och mörker. Ett slags kraft som Trolldom.

 

Hur skulle en ny ekonomi se ut?

 

DEN är svår föreställa sig just nu. Vi är så inne i Galenskapen. Men hur skulle den se ut?

Det jag kan utlova direkt, i en ny ekonomi, är att allt vad VD och bonusar heter skulle försvinna som pisset i lösan sand. Sånt jävla jidder skulle ingen orka med. Man kommer skratta ihjäl sig sen. Åt vår Tid och vår Idioiti.

Att vi lät sånt hållas. Absurditeter.

 

Jag blev så glad idag. Någon jag inte mer  ”umgås” kom fram och visade sitt gillande. En vän. När jag tänker efter så vet jag varför. Varför hon trycker på gillaknappen hos mig. Jag skrev något om antirasism.

 

Plötsligt minns jag att denna gamla underbara vän. Minns alla bilder hon skickat mig. Mor (gammelmor) sig själv och dotter och dotterdotter och.. den där lilla bruna krabaten. Hon har en liten brun krabat att famna och det där med rasim och annat är inte längre något…långt bort..

det är doftande och andandes nära.

Jag bråkar om massor men nu såg jag tumme upp av henne.

 

Vad man blir glad!

 

Silverstare

Kommentera

