Sitter här vid datorn och har kunnat följa soluppgången över min by. Jag har läst Kielos ledarkrönika och kommenterat för att det kändes som ingen annan LÄST vad hon skrev. Typ. Goddag yxskaft och så det vanliga jävla köret som numera gör en spyfärdig.Tankarna så låsta vid svammel om sharialagar och barnafödslar och KAMP. Kommenterarna förutsätter att det handlar om en strid mellan och å ena sidan muslimer och å andra sidan vita europeiska kristna eller antikristnade.

Det är som man tror att livet här på jorden bara kan levas bra om man får lov att döda och utplåna Den Andre. Att äta eller ätas. Hur kan människor av idag hänge sig åt sådan sorts svammel? År 2011.

Jag skrev i kommentarsfältet att i Framtiden kommer vi att samarbeta och strunta i skitsaker. (Gräns, ras, religion, yrke och militära utmärkelser t ex.) Jag tror inte alls att vi behöver vara sådana små möss här på jorden. Bevakande. Vaktande. Mätande. Aktande. Tävlande. Det handlar ju bara om larvig, mänsklig svaghet. Man behöver inte vara sådan. Det finns bättre. Det finns plats.

Jag tror att vi har en potential till annat och bättre. Jag tror det säkert.

I onsdags stannade jag kvar i stan och bevistade ”Grillnatta” i Sala. Där möttes vi alla i glädje och vare sig man gillar Markoolio eller inte så kunde vi i alla fall förena oss. Sala är en liten stad och det är sällan något skojigt så där allmänt händer men för oss var detta stort. Grillnatta och en hel festival i år.

Här kommer bilder:

Sedan cyklade jag hem igen. Solnedgången följde mig ända fram till byn.

Silverstare

4 responses »

  1. kao skriver:

    Härliga, glada sommarbilder:-)

    Det är min filosofiska nötknäck att försöka förstå de människor som inte värnar freden i ord och handling. I botten ligger som vanligt maktmissbruk, maktkåthet och Mammon. Obegripligt.

    Hoppas du har en fin sommardag

    Kram
    Kao

  2. silverstare skriver:

    De har gått vilse. Människan har gått vilse. Går vilse så lätt. Jag har börjat drömma om att vi snart ska ta steg två i vår civilisationsprocess och där finns inte längre krig och mammons makt börjar dissekeras in i dess mest fjuniga ynglingsprocesser.

    Visst ser det trevligt ut och vi har så fint just nu. Känner mig rent tacksam.

    Kram från
    Silverstare

  3. kao skriver:

    Vill tillägga att jag också upptäckt Katherine Kielos’ vassa penna.
    Kao

Kommentera

