..heter min ros

aprikos och

aldrig stagnerad

Jag minns tydligt att jag reagerade på ett konstverk som väckte uppseende. En damm full av blod och ovanpå denna damm fanns barkbåtar med bilder på alla ”självmordsbombare”. För mig som förlorat mina käraste på så vis fanns ingen mur eller lobby. Jag tyckte att det var så sant och äkta och  förstod aldrig varför ”DET förbjöds”.

Jag tyckte att konstverket så fångade Smärtan. Som också jag kände igen.

Det är sju år sedan och nu läser jag att Dror Feiler spelar ”Pippi Långstrump” på saxofon medan Makten

talar

sin

tystnad

Hör ni tystnaden?

(Maktens språk)

Media och alla makthavare är överens

-Vi måste krossa livet!

-Livet är hotfullt mot vår ordning.

Sådana som Dror Feiler och Johannes Anyuru.

Jag tänker att jag nu blivit till åren Men jag är satans glad att jag inte är som gubben, nästgårds, han med alla böcker och sin islamofobi..

Jag är inte ett dugg rädd för Nytt. Något bättre. Det vore den häftigaste dröm att få drömma.

Kolla så vackert det kan

se ut

till och med i min lilla stad

om man

bara lite

Vågar

Öppna

Ögonen!

Silverstare

Kommentera

